Life is Hard

Rencah kehidupan yang berliku mematangkan pemikiran setiap insan..
Bukan mudah untuk mengkecapi nikmat hidup meskipun pemikiran dan cara hidup berlainan..
Aku juga sebagai umat-nya merasakan serta mengalami ujian yg diberikan olehnya ke atas diriku..
Pepatah mengatakan"Cakap Siang Pandang2 Cakap Malam Dengar2", mesti kita akan rase pelikkan??
Biarkanlah ia' biarkan mereka bahagia dengan cara mereka tersendiri.. Bagi kita yang pernah merasakan.. Bersabarlah wahai saudara ku... Hidup kita masih panjang dan masa memerlukan kita untuk mendeklamasikanya.. Ada kalanya kata2 menyeka kehidupan meskipun dunia semakin maju, tapi kerana kata2 jatuh pemikiran kita sebagai umatnya.. Jangan sesekali kita mengata saudara (se-islam) kita, walaupun ia bukan sedarah dengan kita.. Fikirlah wahai saudara, dengan kata juga dapat menjatuhkan kita dengan sekelip mata' Mahukah di Alam sana kita ditanya olehnya?? Ape yang telah kamu katakan semasa di dunia..?? Adakah anda berfikir sebelum berkata?? Tidak kah anda merasakan sakit hatinya?? keperitan yang dialaminya?? Meskipun tidak merasakanya cuba fahami dirinya.. Berkata dengan sempurna dan berfikirlah sebelum berkata.. "Jangan jadikan kata2 sebagai senjata utama kita.. untuk mengata.. mencaci.. menghina.. berfikirlah sebelum berkata..
Semua orang suka kepada orang yang bersikap baik padanya dan benci pada orang yang bersikap buruk padanya. Siapa pun dia... Hanya Allah yang akan menilainya.. 

**God please bless me,  I understand the road is hard and there will be some challenges along the way but I will make it through it all....
 
Love comes from within.....


 

Comments

Popular posts from this blog

❤Transformers version FL¸¸.•*¨*❤

Ape tu TTC#4 (INFERTILITY - SURAT RUJUKAN)

Chicken Chop Home Made